29.10.2021 року бібліотекарі шкіл нашого міста були запрошені на онлайн -
тренінг з медіаграмотності «
Медіаграмотність як життєво необхідна навичка в сучасній Україні». Цей захід був
створен в межах Національного проекту з медіаграмотності «Фільтр». Бібліотекар
ЗОШ№19 Попова Н. В. приймала участь в тренінгу та отримала велике задоволення
від цікавого навчання та плідної праці.
На першому
зас іданні тренінгу були розглянуті правила, які можуть врятувати мандрівника
інтернету в інформаційному просторі. Студенти курсу дізналися як треба практикувати
інформаційну гігієну, як приручити свої емоції та сприймати інформацію, як шлях
до пошукової та дослідницької діяльності. Дуже сподобалася бібліотекарям
групова робота тренінгу: знаходження сайтів – сміттярок та ботів на різних
інформаційних сторінках, робота з текстами по знаходженню фейкової інформації, вірусних заголовків і фільтрів
від маніпуляцій.
Бібліотекарі міста
щиро вдячні спікерці Тетяні Івановій за цікаву форму роботи, нові знання та гарний настрій. Будемо чекати
наступної зустрічі!
Методична студія
13 січня 2021 року відбулася методична студія шкільних
бібліотекарів міста «Шкільна бібліотека: час змін, трансформацій, нововведень».
Відкрила засідання керівниця МК ШБ, завідувачка бібліотеки ЗОШ №12
Древелькова В.В. Вона поділилася досвідом роботи за темою «Реклама, промоушн,
імідж, адаптація й ревіталізація бібліотеки Z»
Про зміни в роботі шкільних бібліотек в умовах
пандемії, організацію дистанційного обслуговування користувачів, надання онлайн
послуг через застосунки Google розповіла завідувачка бібліотеки ЗОШ №18
Москвіна-Плуталова Т.В.
Сапожкова М.О., завідувачка бібліотеки № 3, презентувала цікаву форму
реклами діяльності бібліотеки – відео «Бібліотека очима дітей «Книгу читаєш, як
на крилах літаєш».
За темою «Користувачі-онлайн: як забезпечити езпеку й приватність»
виступила Попова Н.В., завідувачка бібліотеки ЗОШ № 19. Вона акцентувала увагу
на онлайн-загрозах для користувачів, надала рекомендації батькам та педагогам,
презентувала урок з медіа грамотності «Винаходи людини для розвитку медіа;
комп’ютерна техніка та інтернет-павутиння»
У межах методичного колажу «Шкільна бібліотекарка
пропонує» Борійчук Л.В., Юрченко Є.Б., завідувачки бібліотеки НВК №6, Басанець О.М., завідувачка бібліотеки ЗОШ № 17,Задорожня О.І., завідувачка бібліотеки Андріївського
ЗЗСО поділилися творчими наробками, досвідом роботи
бібліотек в умовах пандемії.
Симонова Н.А.,
завідувачка бібліотеки ЗОШ №15 з метою популяризації читання провела бібліофреш
«Читаю сам і раджу вам!» . Вона презентувала серію книг Анни Пунсет «Клуб
червоних кедів» та книги Роальда Дала «Матильда», «ВДВ», «Відьми», «Джеймс і
гігантський персик».
Віртуальна краєзнавча бібліопаті "Читай і подорожуй"
30 вересня відзначається Всеукраїнський день
бібліотек! У цей день шкільні бібліотекарі міста провели «Віртуальну краєзнавчу
бібліопаті «Читай і подорожуй» (онлайн).
Бібліотекарів з професійним святом
привітали: бібліотека Донецького ОІППО Ольга Скібіна та Ганна Ткаченко (https://bibliotekaippo7.wixsite.com/libra/post/), Сосой Олена
Володимирівна, спеціаліст І категорії УО Краматорської міської ради, Галкіна
К.В., керівник спільноти шкільних
бібліотекарів, зав.біб-ки ЗОШ № 26,
Древелькова В.В., зав.біб-ки ЗОШ № 12.
У ході заходу бібліотекарі
познайомились з історією селища Ясногірка - "Освітленна промінням сонця -
Ясногірка" (Захарченко М.В., зав. біб-ки ЗОШ № 30, селищна бібліотека філія
№8 імені М. Свєтлова). Захарченко М.В. розповіла багато цікавого про історію,
існування та сьогодення, про відомих та творчих постатей селища
Ясногірка.
Однією з таких є наша
колежанка Касьянова (Абхарі) Наталія Василівна, бібліотекар ЗОШ № 23. Поетеса
представила нам свої збірки та прочитала декілька власних віршів. Також Наталія
Василівна займається бісероплетінням та вишивкою, бере участь у різних
виставках зі своїми роботами.
Чуприна А.А,
зав.біб-ки ЗОШ № 5, презентувала свій квест "Живи й квітни, рідне
місто". Галкіна К.В., зав.біб-ки ЗОШ № 26 провела майстер-класс з
виготовлення вітальної листівки власноруч - "Інтерактивний кардмейкінг:
виготовлення листівки, присвяченої Всеукраїнському дню бібліотек".
Студія професійного зростання
8 вересня 2021 року на
базі ЗОШ № 26 відбулося засідання спільноти шкільних бібліотекарів «Студія
професійного зростання» з теми «Шкільна бібліотека: час змін, трансформацій,
нововведень».
На засіданні
проаналізовано роботу спільноти шкільних бібліотекарів за 2020-2021 н.р. -
Бібліопарад «Творчі досягнення та перспективи розвитку спільноти шкільних
шкільних бібліотекарів» (Галкіна К.В., керівник СШБ, зав. біб-ки ЗОШ № 26,
Древелькова В.В., зав. біб-ки ЗОШ №12, Даниленко Т.В., керівник ПДС, зав.
біб-ки ЗОШ № 2, Мезенова Г.О., керівник стартапу, зав. біб-ки ЗОШ № 1, Жмиря
О.В., керівник ТГ, зав. біб-киліцею №35, Донченко Т.М., керівник ПДС-Т., зав.
біб-ки ЗОШ №8, Вєтрова В.Ю., керівник ЛМБ, зав. біб-ки ЗОШ № 9,
Москвіна-Плуталова Т.Л., координатор вебінару, зав. біб-ки ЗОШ № 18, Горгуль
Т.Б., координатор паті, зав. біб-ки ЗОШ № 32).
За результатами обласного
конкурсу квестів «Квесторія» було нагороджено таких бібліотекарів
м.Краматорська:
- у номінації «Бібліотекарі зі стажем
роботи понад 10 років: вебквести» - Древелькова Валентина Володимирівна,
Мезенова Галина Олександрівна, біб-ки ЗОШ № 12, 1 (вебквест «Наш Краматорськ –
історія жива») – лауреати, Диплом ІІ ступеня;
- у номінації «Бібліотекарі зі стажем
роботи до 10 років: квести-руханки, комбіновані квести (з використанням ІКТ)» -
Сапожкова Марина Олександрівна, ЗОШ № 3, Дорофєєва Олена Вікторівна, уч.
інформатики ЗОШ № 3 (комбінований квест «Моє місто-моя гордість» - лауреати,
Диплом ІІ ступеня.
Також були розгляну і питання:
- Щодо функціонування бібліотеки закладу
освіти в умовах пандемії (Москвіна-Плуталова Т.Л., зав. біб-ки ЗОШ № 18)
- Про стан забезпечення підручниками
учнів міста на 2021-2022 н.р. (Вєтрова В.Ю., зав. біб-ки ЗОШ № 9)
- План роботи спільноти шкільних
бібліотекарів м.Краматорська на 2021-2022 н.р. (Галкіна К.В., керівник СШБ,
зав. біб-ки ЗОШ № 26)
17 лютого 2021 року
відбулася (не) конференція "Слово до слова - лунай, рідна мово!",
присвячена Дню рідної мови, що відзначається 21 лютого.
Своїм досвідом
популяризації, підтримки, вивчення та розвитку рідної мови поділилися
завідувачки бібліотек: ЗОШ 8 Донченко Т.М. "Мова рідна, слово рідне",
КУГ Приходько Л.А. "Слово наше рідне, слово українське", Сергіївської
ЗОШ Чеберко О.М. "Мова - найдорожчий Скарб".
Присутні переглянули
захоплюючий челендж "Парад європейських мов", підготовлений
завідувачками бібліотек ЗОШ 19 Поповою Н.В. та ЗОШ 5 Чуприною А.А. разом з
колегами із ЗОШ 11, 12, 17, 26, 30, КУГ. З челенджа ми дізналися про
різноманіття європейських мов та цікаві факти про них, отримали насолоду від
цікаво підготовленої інформації.
Завідувачка
бібліотеки ЗОШ 21 Вишнева А.С. виступила з доповіддю "Сучасна Лінгва
Франка". З неї ми дізнались про те, що Lingua Franka використовується як
мовний міст, що зв'язує різні культури, цивілізації та релігії.
Також вона провела
тренінг з використанням інтерактивної програми Kahoot.
Родзинкою заходу
стала презентація пісенної вікторини "Мова пісенна, співуча,
солов'їна", яку підготувала завідувачка бібліотеки ЗОШ 5 Чуприна А.А. Вона
нагадала нам, що українці створили найбільшу кількість народних пісень у світі.
Наша мова така мелодійна, що хочеться співати...Та й пісня впливає емоційно і
людям хочеться знати цю мову.
13.01.2021 року бібліотекар ЗОШ№19 Попова Н. В. виступала на методичній студії шкільних бібліотекарів міста «Шкільна бібліотека: час змін,
трансформацій, нововведень» з доповіддю «Користувачі-онлайн: як забезпечити безпеку й приватність». В виступі акцентувалася увага на
онлайн-загрозах для користувачів, надавалися рекомендації батькам та педагогам, був презентован урок з медіа грамотності «Винаходи людини для розвитку медіа;
комп’ютерна техніка та інтернет-павутиння».
16.12.2020 року бібліотекар ЗОШ№19 Попова Н. В. виступала на стартапі нових ідей з майстер - класом " Як розробити колаж?". Були практично показані 5 способів розробки колажів, програми за якими можна створювати колажі та роліки з цієї теми.
29.11.2017 року на базі ЗОШ№19 відбувся семінар-практикум за темою «Популяризація кращіх здобутків національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу».
Семінар було проведено спільно бібліотекарями ІІІ освітнього округу.
На цьому заході вдало поєдналися практична та теоретична частини. Бібліотекар ЗОШ №21 Вишнева А.С. цікаво та всебічно розкрила зміст теми семінару.
Практична частина складалася з відкритих уроків, які продемонстрували бібліотекарі ЗОШ №10 Бородіна А.В. ( урок-презентація «Духовна спадщина героїчного минулого О. Тихого та героїчного сучасного І. Пантелеєва» - 9 кл.)
та ЗОШ №19 Коваль С.О. (учитель початкових класів), Попова Н.В. (урок-театр «Я люблю читати казки» 2 кл. та майстер-класів бібліотекарів ЗОШ №16 Мельник Т.В. (вікторина до Дня української писемності та мови),
ЗОШ №30 Захарченко М.В. ( «Пам’ятки культурно-історичної спадщини українського народу «Сім чудес України»)
та бібліотекаря КУГ Приходько Л.А. ( літературна вітальня «А поет є завжди воїн, завжди ратай на землі»).
Фінальною частиною семінару стало відвідування міської бібліотеки - філії №12 ім. П. Мирного де завідувач бібліотекою Єрмолова С.П. продемонструвала огляд книжкової виставки-інсталяції «Запалимо свічки у пам'ять про скорботний 33-й», яка супроводжувалася відеофільмом за цією темою. Підбиваючи підсумки семінару бібліотекарі зробили висновок, що запропонована форма семінару дієва, цікава та плідна.
01.11.2017р бібліотекар ЗОШ № 19 Попова Н.В. виступала з доповіддю "Краєзнавча робота в школі" на ПДС в ЗОШ № 2. Бібліотекарі прослухали інформацію про краєзнавчу роботу в початковій, середній та старшій школі, і подивилися презентацію краєзнавчого заходу-подорожі " Моя люба країна-Україна". В презентації присутні побачили найгарніші місця нашої країни та дізналися про їх історію.
Краєзнавча робота в початковій школі.
Виховання у молодих поколінь почуття любові до Батьківщини, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу. У Державних національних програмах "Освіта" ("Україна XXI століття"), "Діти України", Законах України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Національній доктрині розвитку освіти України, інших державних документах як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов'язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника розвитку культурного і творчого потенціалу нашого народу. Керуючись гуманістичними ідеями сучасної педагогіки, головною метою національного виховання вважаємо виховання національної свідомості, духовності, моральної культури, національної орієнтації особистості, що позначається на всіх сферах її розвитку. Науково-педагогічні засади краєзнавства заклав К.Д.Ушинський, який підкреслював необхідність розвитку у дітей „інстинкту місцевості", уміння бачити її в цілому, з усіма особливостями її природи, історії, життя і вважав, що використання місцевого краєзнавчого матеріалу повинно вивести дитину з ближніх околиць у неосяжну країну [3, 422]. Краєзнавча робота як складова навчально-виховного процесу школи висвітлена у працях Я.Коменського, С.Шацького, П.Блонського, А.Макаренка, В.Сухомлинського. У сучасних умовах це питання дослідили М.Костриця, В.Обозний, М.Стельмахович, В.Струманський та ін. Спираючись на фундаментальні дидактичні дослідження про особистість дитини як пріоритетний суб'єкт, як мету освіти (І. Якиманська, С. Подмазін), визнання за учнем права на самореалізацію в процесі пізнання (В. Сурікова, І. Бех, В. Рибалко, О. Савченко, Л. Варзацька, Н. Бібік), про поняття соціальної ситуації розвитку особистості дитини (Л. Виготський, Г. Костюк), головною метою педагогічної діяльності варто вважати розвиток творчої особистості учня, основою якого виступає соціальна дійсність, оточення, рідний край. У сучасній школі ідеї національного виховання органічно вписуються у зміст і методику навчальної і позаурочної роботи, в організацію життєдіяльності школярів. Цей напрям виховання у початковій школі має на меті формування у дітей знань і уявлень про українське суспільство, рідний край,розкриття на доступному рівні особливостей взаємодії людей у родині, в колективі, суспільстві, виховання в них позитивного особистісного ставлення до цінностей і символів Української держави; виховання гуманної, соціально активної, відповідальної особистості [1, 147]. Найбільш глибинними факторами, що впливають на розвиток патріотичних почуттів, є фактори природовідповідності. Людина як істота біологічна належить до світу природи. Любов до рідної землі проявляється у любові до рідного дому, школи, вулиці, міста, села. Так дитина здобуває свій перший патріотичний досвід: вона природно і непомітно звикає до навколишнього середовища, природи, побуту, рідного слова, традицій і звичаїв свого народу. Вивчення у початковій школі різнопланових навчальних курсів дає можливість використовувати краєзнавчий матеріал на різних уроках. У дидактичному процесі початкової школи для формування пізнавального інтересу учнів до вивчення матеріалів рідного краю варто використовувати такі форми нестандартних уроків: урок-екскурсія, урок - зустріч з письменником (художником, народним майстром тощо), урок- пошук, урок-мандрівка, кіноподорож, урок серед рідної природи, урок- дослідження, урок-заочна подорож, відеоурок [2]. При вивченні тієї чи іншої теми з кожного предмету слід звернутися до місцевого матеріал: з історії заснування села і школи; виникнення промислів; про народні звичаї та традиції; матеріали про ветеранів війни і праці, народних умільців, видатних людей, про тих, які своєю працею створювали історію і творять майбутнє України. На уроках математики, під час роботи над задачами наповнюємо їх зміст даними краєзнавчого характеру. Тут стають у пригоді дати заснування села, школи, обсяг виробництва, довжина місцевих річок тощо. При вивченні іменованих чисел підбираємо дані про кількість урожаю зернових та кормових культур. Цифровий матеріал дуже багатий, тому можна застосовувати на кожному уроці. Широкий простір для краєзнавчої роботи як основи формування духовності і патріотизму дають уроки рідної мови. При цьому використовуємо найрізноманітніші форми роботи: проведення тематичних уроків, уроків розвитку зв'язного мовлення; дослідження та вивчення історії, народного побуту, звичаїв, традицій жителів своєї місцевості; знайомство з фольклором (прислів'ями, приказками, повір'ями,переказами, легендами рідного краю); ознайомлення учнів з народними ремеслами; використання багатого матеріалу про відомі історичні постаті Сумщини, розповіді про світочів української культури, зустрічі з сучасними поетами та письменниками-земляками . Значне місце на уроках мови посідають тексти, що розкривають притаманний нашим землякам менталітет з характерними для нього чесністю, патріотизмом, справедливістю, повагою до праці, до матері, милосердя, співчуття, господарність, бережливе ставлення до землі- годувальниці, прагнення до миру і злагоди між людьми. На уроках з курсу „Я і Україна" під час вивчення тем „Україна рідний край", „За що шанують українців", „Народні свята", „Рослинництво та тваринництво у рідному краї", „Розвиток промисловості" вивчаємо матеріали з історії виникнення села чи міста, промисли, витвори мистецтва місцевих майстрів. Під час вивчення теми „Культура рідного краю", ознайомлюючи дітей зі скарбами України в цілому, обов'язково знайомимо дітей з місцевими історичними пам'ятками, соборами, церквами та іншими історичними місцями. Вивчаючи народні свята та обряди, знайомимо дітей не лише з особливостями їх проведення в нашому регіоні, а й практикуємо проведення цих свят з урахуванням традицій місцевості. Учні стають активними учасниками таких позакласних заходів: „Скарби бабусиної скрині", „Побут та звичаї рідного села", „Народні обряди"та ін . На уроках трудового навчання та образотворчого мистецтва широко використовуємо краєзнавчий матеріал: художні промисли рідного села, вишивки народних майстринь, доробки місцевих умільців. Залучаємо дітей до участі у гуртках, що займаються пошуковою краєзнавчою роботою. Організовуємо участь дітей у проектній діяльності, що пов'язана з історією рідної місцевості, наприклад, у проектах „Співуча глина", „Вишиті рушники", „Краса і біль України. Залучення учнів до краєзнавчої роботи формує функціональний, досить ефективний зв'язок між програмним вивченням дисциплін і світоглядним оформленням емпіричного, системного дослідження краси і долі рідного краю. Пробудити небайдужість, інтерес до історії рідної землі, відчуття Батьківщини, патріотизм, виховати прагнення і вміння активно впливати на оточуючий світ – все це є досяжним лише на засадах науково обґрунтованого краєзнавства .
Література: 1. Савченко О. Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання /3-тє вид., без змін.– К.: Богданова А. М., 2009.–226с.
2.Савченко О.Я.Сучасний урок у початкових класах. К.: „Магістр -S", 1997.
3.Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения. - М., „Учпедгиз", 1945.
30.01.2017 року за участь у 1 міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека - 2017» в номінації «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу», нагороджена Дипломом учасника 1 міського етапу Всеукраїнського конкурсу. Наказ №24 від 30.01.2017р.
11.10.2017р. у ЗОШ № 19 о1300 відбулася нарада шкільних бібліотекарів ІІІ освітнього округу (ЗОШ № 19,16,26,10,КУГ,21,30) з питання семінару-практикуму «Популяризація кращих здобутків національної культурної та духовної спадщини, героїчного минулого і сучасного українського народу», який відбудеться 29.11.2017 р на базі ЗОШ№19. На цьому заході проходило обговорення пропозицій щодо проведення семінару, розглядалися заходи, які будуть цікавими більшості гостей і розкриють тему. В ході обговорення бібліотекарі склали план проведення семінару та визначили відповідальних за його окремі частини.
15.03.2017 року бібліотекар брала участь в засіданні творчої групи бібліотекарів за темою
" Формування духовно-морального світогляду читача засобами бібліотеки", що проходило на базі ЗОШ №16. На цьому засіданні бібліотекарі презентували свій досвід роботи.
03.03.2017року бібліотекар брала участь у міському Круглому столі, який проходив на базі ЗОШ №30. Була складена доповідь "Забезпечення соціокультурних потреб підлітків через читання"
Участь шкільної бібліотеки в міському Інтернет-семінарі
Інтернет - семінар за темою
«Бібліотеки для дітей: нове бачення доступу користувачів до інформації »
(з досвіду роботи шкільних бібліотекарів м. Краматорська) .
Термін проведення семінару:
· початок - 27 .01. 2017 р. о 8.00
· закінчення – 03. 02 2017 р. о 24.00
Теоретична частина викладена зав.бібліотекою Краматорської ЗОШ №19
Поповою Наталією Вікторівною
СУЧАСНА БІБЛІОТЕКА:
ЕЛЕКТРОННО-ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ В РОБОТІ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Активними помічниками дитини в пізнанні необмеженого світу духовних цінностей, розвитку художніх і творчих здібностей, підтримки інтересу до читання є бібліотеки. Саме вони сьогодні створюють дітям і підліткам комфортні умови для повноцінного інтелектуального спілкування, сприяють поповненню інформаційного багажу, надають творчий простір для проведення дозвілля. А бібліотечні працівники приділяють максимум зусиль для того, щоб допомогти дитині зорієнтуватися у безмежному морі інформації.
Бібліотеки в даний час виступають як провідники інформації у світі незалежно від її носія - традиційного паперового або електронного. Поступово інформатизація проникає в усі бібліотечні технологічні ланцюжки. Це закономірно призводить до зміщення акцентів практично у всіх традиційних процесах: від системи комплектування до методики обслуговування читачів. Інформаційні технології змінюють сам спосіб користування бібліотекою.
Бібліотеки для дітей в сучасних умовах переглядають свої пріоритети, змінюють соціальні функції, допомагають дітям в пізнанні необмеженого світу духовних цінностей, розвитку художніх і творчих здібностей, підтримують інтерес до читання. Саме вони сьогодні створюють дітям і підліткам комфортні умови для активного інтелектуального спілкування, сприяють поповненню інформаційного багажу, надають творчий простір для проведення дозвілля. В свою чергу бібліотечні працівники приділяють максимум зусиль для того, щоб допомогти читачам-дітям зорієнтуватися у безмежному морі інформації.
На сьогоднішній день найпоширенішими інформаційно-комунікаційними технологіями, що використовуються в повсякденній практиці бібліотек, є:
· надання електронних послуг населенню, ведення електронного каталогу;
· створення електронних презентацій для супроводу заходів та книжкових виставок;
· використання інтернет-ресурсів;
· виготовлення власних електронних інформаційних продуктів;
· створення власних сайтів, просування сторінок бібліотек в соціальних мережах.
Сьогодні бібліотеки, маючи змогу розкрити все багатство власних фондів, пропонують нові послуги, у них з’являється можливість максимально повно задовольнити запити відвідувачів:
1. Забезпечується доступ користувачів до електронних баз даних безпосередньо в бібліотеці.
2. Надається доступ до інформації на новітніх носіях інформації (відкриття Інтернет-класів, відеоабонементів, фондів CD-ROM).
3. Стають доступними повнотекстові бази даних на електронних носіях, створених бібліотекою або придбаних нею.
4. Відвідувачі мають змогу користуватися можливостями Інтернету, електронної пошти завдяки відкриттю відповідних інформаційно-ресурсних центрів у бібліотеках.
5. Організовується ефективна робота з дистанційного обслуговування різних категорій користувачів.
6. Формується штат сучасних інформаційних працівників, які досконало володіють електронними інформаційними технологіями, забезпечують відповідно до нинішніх вимог організацію інформаційних ресурсів, підготовку їх до ефективного використання та якісну доставку користувачам.
Основне завдання сучасної бібліотеки не тільки навчити читати і аналізувати книгу, а й навчити орієнтуватися у великому потоці інформації, швидко знаходити і виділяти головне, задовольнити інформаційні потреби суспільства. Тому необхідно модернізувати роботу сільського бібліотекаря, озброїти його сучасними комунікаційними технологіями, адже змінюється не тільки суспільство, а й роль самого бібліотекаря, його підхід до обслуговування читачів.
Виникає потреба у оволодінні комп'ютером як засобом інформації, який підвищує рівень мас-медійної грамотності працівника бібліотеки. Роль бібліотекаря 5 у житті громади зростає, але не потрібно забувати, що зростають й вимоги до працівника бібліотек.
Підключення до мережі Інтернет надає бібліотеці багато можливостей:
· створення Веб-сторінки, Веб-сайту, блогу бібліотеки, її постійне оновлення;
· надання користувачам електронного каталогу через мережу Інтранет;
· використання користувачами даної бібліотеки ресурсів глобальної інформаційної мережі;
· навчання користувачів основам роботи у мережі Інтернет;
· функціонування електронної пошти, її широке використання для тематичних запитів користувачів;
Використання у бібліотечній практиці віртуальних виставок дозволяє розв’язати ряд проблем, які неможливо вирішити традиційними методами, зокрема:
· забезпечення збереженості документів;
· оперативність організації виставки та можливість постійного її поповнення новими документами;
· представлення документів у потрібній кількості назв;
· необмеженість терміну експонування документів;
· можливість перегляду змісту окремих документів, зокрема збірників наукових праць, та ілюстрацій;
· розкриття змісту представленого видання за допомогою анотації;
· представлення документів, які відсутні у фондах даної бібліотеки, але мають певне значення для розкриття заданої теми;
· можливість дистанційного перегляду виставки без відвідування бібліотеки у будь-який час (24 години на добу, 7 днів на тиждень.)
Сучасний бібліотекар повинен вміти:
· грамотно працювати з інформаційними ресурсами, знаходячи та представляючи інформацію в тому вигляді, в якому вона необхідна користувачу;
· тримати "руку на пульсі" інформаційного ринку;
· створювати власний інформаційний продукт (електронні каталоги і картотеки, електронні формуляри, огляд сайтів в Інтернеті);
· підтримувати комп'ютерну техніку в робочому стані, вміти працювати на всіх видах техніки, які є в бібліотеці.
Саме ці завдання змінили роль і самого бібліотекаря, його підхід до обслуговування читачів. Змусили зайнятися самоосвітою, самовдосконаленням, підвищенням кваліфікації. Сьогодні вже мало мати доступ до Інтернету для того, щоб надавати своїм користувачам можливість користуватись чужими ресурсами, потрібно ще зуміти створити і показати свої. Сучасні бібліотеки стали перед фактом створення свого власного контенту - свій сайт, блог, сторінку в соціальних мережах в Інтернеті.
Сайт чи блог повинен бути зручним у використанні. Користувач (читач) повинен легко орієнтуватись і знаходити необхідну йому інформацію. Організація сайту потребує спільних зусиль декількох фахівців: бібліотекаря, дизайнера, веб-майстера, програміста. Не говорячи вже про постійну роботу по оновленню, поповненню, зміни матеріалу.
Критерії веб-ресурсів публічних бібліотек:
1. Наявність вичерпної інформації про бібліотеку (історія, структура, ресурси, послуги, контактна інформація).
2. Наявність матеріалів, що можуть зацікавити широке коло користувачів (повнотекстові бази книг та статей, оцифровані видання).
3. Наявність регіональної інформації.
4. Наявність новин та частота їх поповнення.
5. Наявність онлайнового електронного каталогу та забезпечення доступу до корпоративних каталогів.
6. Наявність додаткових інформаційних сервісів (віртуальна довідка, електронна доставка документів).
7. Наявність інтерактивних форм спілкування (гостьові книги, опитування, форуми).
8. Наявість посилань на корисні джерела інформації.
9. Регулярність оновлення інформації.
10. Коректність відображення сайтів у різних браузерах.
11. Зручність навігації.
12. Відвідуваність сайтів.
Створення та ведення блогу – це нове у житті шкільних бібліотек. Адже мати бібліотечний блог у Всесвітній мережі це не лише престижно, але й дуже зручно.
Представництво бібліотеки в блогосфері дає чудову можливість повідомити широкому загалу про книгозбірню, її нові видання, конкурси, програми чи інші заходи, і розповсюдити цю інформацію. Можна оперативно дізнатися думку користувача з будь-якого питання, виявити його уподобання та побажання. Активна робота в соціальних мережах не тільки здатна збільшити кількість користувачів в книгозбірнях, але й відкриває можливості для спілкування з колегами.
Блог – ознака того, що бібліотекар «іде в ногу з часом», а знання, отримані під час навчальних семінарів, дають змогу по-новому, більш ефективно будувати роботу бібліотеки, адже саме книгозбірня є компасом у величезному світі інформації.
Бібліотечні працівники мають величезне бажання вносити інноваційні тенденції у традиційні форми обслуговування. Вони знаходяться у постійному пошуку нових, сучасних, актуальних форм залучення дітей до читання, до бібліотеки.
Веб-сайт, веб-сторінка, блог - це обличчя вашої бібліотеки в глобальній мережі, і від того, як його створено, будуть безпосередньо судити про неї. Він не тільки представляє нас, нашу роботу, головне його завдання залучати до нас нових читачів. Саме створення власних веб-сайтів, сторінок, блогів впливає на імідж бібліотеки і сприяє створенню в ній нового інформаційного, інтелектуального та культурного простору.
22 серпня 2018 року, на базі ЗЗСО № 12 під керівництвом Древелькової В.В. відбулося засідання методичної комісії шкільних бібліотекарів за планом:
ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ СТУДІЇ
1. Бібліопарад «Творчі досягнення та перспективи МК шкільних бібліотекарів» (Древелькова В.В., керівник МК ШБ) завантажити >>>
2. Звіт-презентація роботи ПДС : «Використання краєзнавчого потенціалу у бібліотечній роботі як один із напрямків національно-патріотичного виховання» (Даниленко Т.В., керівник ПДС)
3. Звіт-презентація роботи ПДС : «Інноваційні технології в роботі шкільної бібліотеки як потреба сучасності» (Горгуль Т.Б, керівник ПДС)
4. «Світ навколо нас: виховання книгою» (звіт-презентація творчої групи)
(Павлова Н.Г., керівник ТГ)
5. «Віртуальне представництво шкільної бібліотеки, як новий напрям
роботи книгозбірні у цифровому середовищі» (звіт-презентація МІД) (Шакалова У.О., керівник МІД)
6. «До професіоналізму - через навчання» (звіт-презентація лекторію для молодих бібліотекарів) (Трощилова Т.Я., керівник ЛМБ)
7. Методичні рекомендації щодо планування роботи шкільної бібліотеки
на новий навчальний рік. (Древелькова В.В., керівник МК ШБ) завантажити >>>
8. Бібліофреш-інтерв’ю «Читаю сам і раджу вам!» ( учасники студії)
Вернісаж «Творчість краматорського художника В.В.Сербіна» .
На прикінці заходу почесними граматами за плідну роботу були нагороджені бібліотекарі шкіл міста. Щіро їх вітаємо!
13.03.2019 року шкільний бібліотекар Попова Н.В. виступала на ПДС, який проходив на базі ЗОШ№2 з теми " Активвзація читацьких інтересів школярів шляхом впровадження гри в роботу шкільної бібліотеки".
27 лютого 2019 р. на базі ЗОШ № 24 відбулася науково-практична конференція шкільних бібліотекарів м. Краматорська, за темою «Бібліотека в інформаційно-освітньому середовищі: інформаційні ресурси, технології, проекти». Учасники зустрічі обговорювали питання щодо популяризації читання за допомогою сучасних технологій, його ролі у становленні творчої, духовної особистості.
Були розглянуті завдання шкільної бібліотеки у новому інформаційно-освітньому середовищі (виступ зав.бібл.ЗОШ№4 Шишкіної В.В.). Власний досвід створення проектів презентувала зав.бібл.ЗОШ№5 Чуприна А.А. Майстер-клас по застосуванню ігрового проекту за творами Х.Андерсена продемонструвала зав.бібл.№16 Мельник Т.В. Важливість використання інформаційних технологій підкреслила зав. бібл №19 .Попова Н.В.,
а зав.бібл №28.Бондаренко Т.В. розповіла про те, як впливає проектна діяльність на читацьку компетентність школярів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий